loading...
مرکز پرستاری مراقبتی توان سلامت
رضا محمدیان بازدید : 204 چهارشنبه 04 دی 1398 نظرات (0)

پرستار سالمند | مراقبت از سالمند در منزل و هزینه نگهداری و پرستاری از سالمند

پرستار سالمند

سالمندان با توجه به افزایش سن خود با کاهش توانایی جسمی روبه‌رو می‌شوند. پرستار سالمند فرد باتجربه‌ و متعهدی است که وظیفه مراقبت و پرستاری از سالمند را به عهده می‌گیرد. او با شناخت کافی از نیازهای سالمندان به ارتقا سلامتی او کمک می‌کند. در صورتی که فرد سالمند نیاز به مراقبت دارد و شما به سبب مشغله نمی‌توانید به صورت دائم در کنار او حضور داشته باشند، لازم است از یک پرستار مناسب کمک بگیرید. این فرد به کیفیت زندگی سالمند کمک می‌کند و خاطر شما را آسوده می‌سازد. 

استخدام پرستار سالمند

شما در مرحله نخست باید نسبت به فرد سالمند شناخت کافی داشته باشید. سپس با توجه به نیازها، بیماری و مشکلاتی که دارد، پرستاری مناسب برای او در نظر بگیرید. یافتن پرستار مناسب اغلب فرآیندی دشوار و زمانبر است. مرکز خدمات پرستاری مراقبتی توان سلامت شما را در زمینه استخدام پرستار سالمند مناسب یاری می‌کند. شما با تماس با مرکز پرستاری مراقبتی توان سلامتی می‌توانید مشاوره لازم در این زمینه را دریافت کنید. در صورت نیاز نیز پرستاری مناسب به شما معرفی خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مراقبت از سالمندان یا استخدام پرستار مناسب برای سالمند خود می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۷۵۰۵۹۱۹ تماس بگیرید.

پرستار سالمند

 

دوران پیری و سالمندی

سالمندی یا دوران پیری بخش متفاوتی از زندگی یک انسان است. در این دوره از زندگی توانایی جسمی فرد محدود می‌شود اما فرد از لحاظ تجربه و نگرش در سطح بالایی قرار دارد. امروزه با گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن شهرها، سطح بهداشتی و درمانی افراد بهبود یافته و منجر به افزایش طول عمر شده است.
در کشور ما طبق آخرین آمار بیش از هشت میلیون سالمند زندگی می‌کند. طی سالهای آینده تعداد سالمندان در کشور ما بیش از این نیز افزایش خواهد یافت. این آمار لزوم توجه بیشتر به سالمندان و دوره سالمندی را ضروری می‌سازد. دوره سالمندی دوره ناامیدی و افسردگی نیست. در این دوران فرد باید با روحیه‌ای سرشار به زندگی ادامه دهد، تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهد و راه و رسم زندگی را به آنان بیاموزد.

پیری و دوران سالمندی

بیماری‌های سالمندان

بدن یک سالمند توانایی محدودی در زمینه تجدید قوا دارد. افزون بر اینکه سالمندان بیش از سایر افراد در مقابل بیماری‌ها آسیب پذیر هستند. این بیماری ها می‌تواند جسمی یا ذهنی باشد. پارکینسون و آلزایمر دو مورد از بیماری‌های رایج دوران سالمندی هستند. یکی دیگر از مشکلات رایج سالمندان تنهایی و نیاز از مراقبت از آنهاست. در بعضی از مواقع شرایط سلامتی یا ذهنی سالمند به گونه‌ای است که نیاز به مراقبت پیوسته دارد. برای مراقبت صحیح از سالمندان باید نیازهای آنها را بشناسیم و جدی بگیریم.

 

مراقبت از سالمند

اطرافیان یک سالمند وظیفه مراقبت و توجه به مشکلات او را برعهده دارند. علاوه بر این، باید رژیم غذایی سالم، استراحت کافی و مراقبت‌های پزشکی نیز برای سالمندان نیز مورد توجه قرار گیرد. اگر وضعیت جسمی سالمند به گونه‌ای است که برای انجام کارهای شخصی خود به مراقبت و پرستاری  نیاز دارد و اطرافیان توانایی و یا فرصت کافی برای پرداختن به امور او را ندارند باید فردی را برای مراقبت از سالمند استخدام کنند.

مراقبت از سالمند در منزل

اگر تصمیم به مراقبت از سالمند داریم باید بدانیم چه مکانی برای مراقبت از او بهتر است!؟
این پرسشی است که اکثر افرادی که با سالمندان ارتباط دارند، به آن می اندیشند.

طبق بررسی های انجام شده، بهترین مکان برای مراقبت از سالمندان، منزل خود فرد سالمند است.

مراقبت از سالمند در منزل حس آرامش را به او برمی­‌گرداند. در صورت بیماری نیز، او سریع‌­تر روند بهبودی را طی می‌کند.

مراقبت از سالمند در منزل مزایای فراوانی دارد.

چند مورد آن را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

بهترین مکان برای مراقبت از سالمندان، منزل خود فرد سالمند است.

مزایای مراقبت از سالمند در منزل

مهم‌ترین مزایای مراقبت از سالمند در منزل موارد زیر می‌باشد:

  • راحت‌تر بودن فرد سالمند و داشتن حس آرامش و امنیت بیشتر.
  • افزایش امید به زندگی و طول عمر فرد سالمند.
  • اطمینان خاطر فرزندان و سایر بستگان از سلامت و آسایش او.
  • عدم قطع ارتباط با خانواده، دوستان و همسایه ها و کاهش آسیب های روحی روانی.
  • کمتر دچار شدن فرد به بیماری های مختلف جسمی به دلیل بالا بودن کیفیت مراقبت.

مراقبت از سالمند در منزل

خانه سالمندان

آیا خانه سالمندان مکان مناسبی برای نگهداری از سالمند است؟

پس از گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن شهر‌ها سرای سالمندان برای نگهداری از سالمندان ایجاد شد.  با این حال اکثر سالمندان ترجیح می‌دهند که با وجود سختی‌ها در خانه‌ای زندگی کنند که سال‌های متمادی در آنجا بوده و شاهد بزرگ شدن و رشد فرزندان خود بوده اند. عده‌ی زیادی از افراد بین دوراهی سپردن بزرگسالانشان به خانه سالمندان و نگهداری از آن‌ها در خانه گزینه‌ی اول را انتخاب می‌کنند.زیرا اطمینان و آرامش‌خاطر بیشتری نصیبشان خواهد شد. البته که هر خانواده و هر شخص طبق نیازهای خود انتخابی خواهد داشت اما احتمالا از آسیب‌های سپردن آن‌ها به خانه سالمندان آگاهی ندارید.

در ادامه به چند نمونه از این آسیب‌ها اشاره خواهیم کرد.

آسیب های حضور سالمند در خانه سالمندان

پرستار سالمند در منزل

محققان پیشنهاد می‌کنند که بهتر است از سالمندان درمنزل مراقبت و نگهداری شود. در صورت وجود نیاز به مراقبت ویژه از سالمندان و نداشتن زمان یا توان کافی می‌توانید از پرستار سالمند کمک بگیرید.

پرستار سالمند کیست؟

پرستاری یکی از رشته‌های پیراپزشکی موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی است. در واقع رشته پرستاری سالمند یکی از مقاطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری است. پرستاران با تحصیل در این رشته و مقطع از سالمندان که گروهی بسیار خاص و عزیز در بین انسان‌ها هستند مراقبت خواهند کرد.

هزینه و قیمت پرستاری از سالمند

میزان هزینه‌های پرستار سالمند وابسته به میزان توانایی‌ها، بیماری، نوع ناتوانی، ساعات کاری و تعداد روزهای هفته خواهد بود. این موارد وابسته به این هستند که خانواده‌ی سالمند چه انتظاراتی از پرستار دارند. با توجه به وظایفی را برعهده‌ی پرستار می‌‌گذارند، حقوق پرستار سالمند در منزل نیز متفاوت خواهد بود.

یکی از مهم ترین مسائل در تعیین هزینه پرستار، تعیین سطح سلامتی سالمند است.
برای تعیین هزینه پرسش‌هایی است که باید درباره وضعیت سالمند از خود بپرسید:

مهم‌ترین عوامل در تعیین میزان سلامتی سالمند

آیا سالمند از لحاظ بدنی و فیزیکی در وضعیت قابل قبولی است؟
آیا فرد سالمند بیمار است و این که بیماری او از چه نوعی است؟
آیا بیماری فرد سالمند مزمن است؟
بیماری باعث از کار افتادن همه یا بخشی از بدن وی شده است یا خیر؟
آیا سالمند قادر به انجام کارهای اولیه مانند غذا خوردن و رفتن به توالت می‌باشد یا خیر؟

نقش پرستار در جلوگیری از بیماری در سالمندان

واضح است که افزایش ناتوانی‌های فرد سالمند ارتباط مستقیمی با افزایش هزینه‌های پرستار دارد.
به بیان دیگر هر چه وظایف خواسته شده از پرستار بیشتر باشد، دستمزد او هم افزایش خواهد یافت.
برای مثال سالمندانی که قادر به انجام هیچ گونه حرکت و راه رفتن نیستند، باید ساعات طولانی و احتمالا تمام طول روز و شب را بر روی تخت خود بگذرانند. در این صورت وظایف پرستار به صورتی است که باید هر روز و در چند نوبت سالمند را جا به جا کرده تا از بروز زخم بستر جلوگیری شود.
در صورت وجود بیماری‌های قلبی در سالمند پرستار باید با دوره‌های احیای قلب و کمک‌های اولیه آشنا باشد تا در صورت بروز حمله قلبی، پیش از رسیدن اورژانس و یا مراجعه به پزشک اقدامات لازم را انجام دهد.

مطلب پیشنهادی : درمان زخم بستر در منزل

قیمت و هزینه پرستار سالمند

شرایط پرستاری از سالمند

برخی از سالمندان دچار بیماری‌های روحی و روانی هستند و ممکن است به همین خاطر لجاجت کند. اکثرا این سالمندان در برابر خوردن غذای مناسب یا دارو مقاومت می‌کنند. طبیعی است که نگهداری از این گونه افراد سخت تر خواهد بود. و به تبع آن ازدر این شرایط پرستار برای نگهداری از سالمند انرژی بیشتری باید صرف کند.
در صورت وجود بیماری‌هایی مانند فشار خون و قند خون که عموما در میان سالمندان شایع می‌باشد، پرستار باید مراقب تغذیه و نحوه‌ی تهیه خوراک سالمند هم باشد.

ساعت کاری پرستار سالمند

ساعات پرستاری سالمند در صورتی که از توانمندی‌های لازم برخورد دار باشد در 6 روز در هفته و به مدت 8 ساعت انجام خواهد شد. در این ساعات، پرستار اقدام به استحمام، طبخ غذا، یادآوری دارو، سرگرمی، نظافت خانه، شست و شوی لباس، خرید و … خواهد کرد. در صورتی که سالمند بیمار باشد و همواره بر روی تخت قرار گرفته باشد نیاز به مراقبت 24 ساعته و برای 7 روز هفته خواهد بود که قیمت نگهداری سالمند بالاتر خواهد رفت. بیمارانی که مبتلا به آلزایمر هستند نیز نیاز به مراقبت 24 ساعته و هر هفت روز هفته دارند تا از بروز خطرات جلوگیری شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مراقبت از سالمندان یا استخدام پرستار مناسب برای سالمند خود می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۷۵۰۵۹۱۹ تماس بگیرید.

ساعت نگهداری از سالمند

ویژگی های پرستار سالمند

صبور بودن از الزامات شغل پرستاری می‌باشد و فرق نمی‌کند که پرستار سالمند یا پرستار کودک باشد. اما هنگامی‌که صحبت از پرستاری از سالمند می‌شود، صبر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 
زمانی که یک پرستار تصمیم به کار با سالمندان می گیرد باید توانایی صحبت کردن و گوش دادن به سالمندانی که ممکن است بسیار آرام و آهسته صحبت کنند یا دچار پریشانی حواس باشند را دارا باشد. ممکن است خانواده بیمار به دلیل اینکه عزیزشان به مراقبت احتیاج دارد، شرایط روحی خوبی نداشته باشند. پس پرستار سالمند باید در برخورد با اعضای خانواده سالمند نیز صبور باشد.

  • پرستار سالمند با وجدان و دلسوز است

ممکن است سالمندان بیمار نتوانند به تنهایی حمام کنند. در بعضی مواقع سالمندان دچار بی‌اختیاری هستند. اما آنها احساس غرور، خجالت و نیاز به استقلال نیاز دارند. بنابراین یک پرستار سالمند ، باید حس دلسوزی و مهربانی داشته باشد. او باید در برخورد با سالمندان متواضعانه رفتار کند ، حتی اگر سالمند هنگام دریافت کمک دست به پرخاشگری بزند.

  • پرستار سالمند از وضعیت سلامتی سالمند آگاه است و به آن توجه می‌کند

مراقبت پیشگیرانه از خصوصیات اصلی پرستار سالمند می‌باشد. به علت اینکه سالمندان نسبت به افراد جوان ‌تر، بیشتر در خطر برای ابتلا به بیماری های جدی مانند پوکی استخوان و آلزایمر هستند، بنابراین ضروری بوده که پرستار سالمند در منزل به حال بیمار توجه نماید، تا بتواند از به وجود آمدن مشکلات جدی پیشگیری نماید.

  • پرستار سالمند می‌داند چگونه متفاوت و صحیح رفتار کند

یکی از چالش های پرستار سالمند در منزل، کار با سالمندانی است که دچار زوال عقل شده‌اند. در این مورد خاص پرستار سالمند باید تفکر خلاقانه ای داشته باشد تا بتواند به خوبی از پس تامین نیازهای عاطفی و جسمی این بیماران برآید،
علاوه بر آن بتواند با نوع مراقبت خود روند پیشرفت بیماری را کند نماید. مثلا طبق تحقیقات انجام شده برخی از افراد که دچار زوال عقل هستند، به خوبی به هنر درمانی پاسخ می‌دهند. یک پرستار سالمند خلاق ممکن است به نقاشی و رنگ آمیزی با یک سالمند مبتلا به زوال عقل بپردازد.

  • پرستار سالمند بر هیجانات و احساسات خود کنترل دارد

پرستار سالمند باید رفتار منظم و یکپارچه ای داشته باشد. پرستار رفتارهای خود را به طور مداوم تغییر نمی دهد و دارای یک ثبات عاطفی بوده ، حس اطمینان و آرامش بیشترو بهتری را به سالمند منتقل می‌کند. این امر سبب می‌شود که سالمند با مسائل و مشکلات پزشکی خود ، راحت تر برخورد کند.

انتخاب پرستار مناسب

یکی از مسائل مهم در انتخاب پرستار مناسب، داشتن شناخت کافی نسبت به فرد سالمند می‌باشد. بعضی از بیماران احساس راحتی بیشتری با پرستاران زن دارند و عده‌ای دیگر بنا به دلایلی ترجیح می‌دهند پرستار مرد داشته باشند. در ادامه مزایای هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

پرستار مرد برای سالمند

مردان درصد بسیار کمی از جامعه پرستاری را تشکیل می‌دهند.بسیاری از مردان کهنسال با پرستاران مرد رابطه بهتری دارند. علاوه بر این یک پرستار مردبه خاطر قدرت فیزیکی مناسب خود توانایی بیشتر در رسیدگی به امور سالمندان دارد. به طور مثال اگر سالمند توانایی تحرک نداشته باشد یا وزن بالایی داشته باشد، یک پرستار مرد می‌تواند کمک بسیاری به سالمند داشته باشد.

پرستار مرد برای سالمند

پرستار زن برای سالمند

اغلب جامعه پرستاری ایران را زنان تشکیل می‌دهند. زنها به خاطر ویژگی‌های ذاتی خود همانند مهربانی ودلسوزی بیشتری که دارند بسیار پرستاران مناسبی هستند. علاوه بر این در انجام امور منزل توانایی بالایی دارند. اگر طعم غذا و نظم و ترتیب منزل بیمار برای شما اهمیت زیادی دارد، می توان روی کمک پرستاران زن حساب ویژه‌ای باز کنید. اغلب زنان کهنسال پرستار زن را ترجیح می‌دهند.

پرستازن برای سالمند

مجموعه مراقبتی پرستاری توان سلامت

مجموعه مراقبتی، پرستاری توان سلامت، از سال ۱۳۸۷ در زمینه خدمات پرستاری و درمان سالمندان فعالیت می‌کند. این مجموعه با در اختیار داشتن کادر پرستاران تحصیل‌کرده و مجرب آماده خدمت‌رسانی به سالمندان عزیز در سراسر کشور می‌باشد. پرستاران توان سلامت دوره‌های مربوط به پرستاری سالمند در منزل را گذرانده اند . این مجموعه اماده است که در رابطه با پرستاری از سالمند به صورت رایگان به شما مشاوره بدهد. شما می‌توانید پرسش‌های خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. در ضمن می‌توانید با تشریح شرایط سالمند خود و ساعات نگهداری از او، از قیمت . تعرفه های استخدام پرستار مناسب برای او مطلع شوید. با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۷۷۵۰۵۹۱۹

۰۹۹۰۰۱۳۳۹۰۰

خدمات پرستاری در منزل توان سلامت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مرکز پرستاری مراقبتی توان سلامت با هدف ارتقا و بهبود سطح سلامت جامعه و کمک به هم‌وطنان عزیز در سال ۱۳۸۷ تاسیس گردید. این مرکز با بهره‌گیری از متخصصین حوزه پرستاری و کادر اجرایی مجرب، بالاترین سطح کیفیت را به مشتریان خود عرضه کند. توان سلامت سالهاست که در زمینه نگهداری و پرستاری از سالمندان، بیماران، کودکان و نوزادان به صورت گسترده و در تمام نقاط ایران فعالیت دارد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 305
  • بازدید سال : 3,752
  • بازدید کلی : 61,825